Nykyaikainen sisältömarkkinointi

Viime ajat ovat tuoneet uudenlaisen markkinointitavan mainostajien käyttöön. Tai ei se uusi ole, mutta uudella tavalla vain esitettynä. Eli kyseessä on artikkeleiden sisäiset linkitykset.  Jotta kävisi selväksi, mistä on kyse, olemme ottaneet tähän esimerkki artikkelin:

https://www.uusisuomi.fi/raha/263693-kova-vaanto-tapaus-carunasta-ek-perustaa-lobbauksensa-tosiasioiden-sijaan-itse

Kyseessä on Uuden Suomen aivan tavallinen luettava artikkeli, mutta kun lähdemme purkamaan siitä osia, näemme mitä markkinointia se sisältää. Se on sitten eri asia, mikä tästä markkinoinnista on maksullista ja mikä maksutonta.

”Kaikkien EK:n esittämien perustelujen perkaamisen jälkeen olen entistä vakuuttuneempi, ettei tasevapautuksen säilyttämiselle ole hyviä perusteita. Syytä on olla huolissaan myös siitä, että EK perustaa lobbauksensa tosiasioiden sijaan itse keksimiinsä satuihin”, Finér tylyttää blogissaan.

Tasevapaussääntö nousi esiin, kun kansalaisjärjestö Finnwatch syytti sähkönsiirtoyhtiö Carunaa verojen välttelystä. Finnwatchin mukaan Caruna hyödyntää verojärjestelyssään juuri tasevapautussääntöä. Järjestön mukaan Suomi menetti viime vuonna 12 miljoonaa euroa yhtiön verokikkailun takia.

Ylläolevassa otteessa on kaksi kappaletta, joista molemmat sisältävät linkin. Toinen Finerin veroblogiin ja toinen Finnwatchin sivulle.

Tasevapautussääntöön liittyvä lakimuutos on parhaillaan eduskunnan käsittelyssä. Hallituksen esityksen luonnoksessa joulukuussa 2017 valtiovarainministeriö esitti tasevapautuksesta luopumista, koska sitä on käytetty myös verokikkailuun. Syyskuussa annetussa uudessa esityksessä tasevapautus oli kuitenkin tuotu takaisin lakiin.

EK:n verojohtaja Anita Isomaa-Myllymäki kirjoitti omassa blogissaan viikolla, että tasevapautuksen säilyttäminen on tärkeää myös jatkossa. Se on hänen mukaansa tärkeä keino kiristyvän korkoleikkurin tasapainottamiseen. Hän ei erikseen ota kantaa Carunaan vedoten siihen, ettei EK kommentoi yksittäistapauksia.

Myös tässä toisessa otteessa on molemmissa kappaleissa linkki muualle. Tämä linkitys on nykyaikainen tapa tehdä sisältömarkkinointia. Myös me teemme sisältömarkkinointia, niin politiikan kuin monen muunkin alan kanssa. Kysy lisää!

[contact-form-7 id=”13″ title=”Yhteydenottolomake 1″]

Vastaa